Når en bestilling er kommet inn i systemet vært, så jobber vi så fort som mulig for å få ordren din levert til deg. Dette innebærer automatikk fra nettbutikken helt inn til robotlageret vårt. Det er derfor vanskelig å slette en bestilling selv. Men om du skulle ha behov for dette, så kontakt oss på kundeservice så gjør vi det for deg.
Ofte stilte spørsmål
Her har vi samlet spørsmål og svar som vi opplever flest lurer på. Om du lurer på noe mer om betingelser for retur, reklamasjon og frakt finner du mer info under de spesifikke sidene i kundesenteret.
Spørsmål og svar om din bestilling
Så snart vi har pakket ordren din, sender vi ut en leveringsbekreftelse med sporingsnummer til deg på e-postadressen du har oppgitt. Merk at det kan ta noen timer før sporingsnummeret blir aktivert, Postnord og Posten henter pakkene hos oss først på ettermiddagen.
Sporingsnummer på sendingen finner du under Ordre i "Min konto" (krever innlogging) sammen info om hvilke transportør ("Leveringsmetode") som er brukt. Bruk sporingsnummer direkte hos www.bring.no eller www.postnord.no.
Vi anbefaler deg å laste ned appen til din valgte transport til din mobiltelefon. I disse appene kan du følge med på pakken din og få push-varsel når pakken din er klar for å hentes. Du får selvsagt også hentelappen din rett i appen! Smarte greier.
Det er raskt og enkelt å returnere en vare til oss. I forsendelsen du mottar ligger det vedlagt et returskjema som du må fylle ut dersom du ønsker å returnere en vare. Et returgebyr på kr 49,- blir trukket fra summen som blir kreditert deg dersom du vil heve kjøpet. Bytte av størrelse er kostnadsfritt og blir ikke belastet med returgebyr. Returskjemaet inneholder også en QR-kode/link for å bestille ferdigfrankert returfrakt med Postnord/Posten
Hva kan ikke returneres:
- Ski der du har bestilt montering av bindinger
- Undertøy
- Spesialtilpassede alpin- og toppturstøvler
Dersom du vil benytte deg av angreretten, må varen være ubrukt og i original stand og i original emballasje. Emballasjen må være uskadd og ikke teipet. Bruk en eske eller en pose utenpå originalemballasjen.
Angreretten gjelder i 30 dager fra du har mottatt pakken.
For varer kjøpt mellom 1. november og julaften utvider vi bytterett frem til 15. januar.
Ved bytte returnerer du varen som beskrevet over og vi betaler tilbake pengene til kontoen din så snart vi mottar varen. Bestill ny vare på vpg.no. Skriv “BYTTE” i kommentarfeltet på den nye ordren din og vi trekker ifra fraktkostnaden dersom du er under grensen for fri frakt. Vi justerer også prisen på produktet om den har gått opp siden du gjorde den opprinnelige bestillingen din. For reklamasjoner og feilsending ta kontakt med kundeservice på hei@vpg.no før du sender inn returen.
Om vi skal kredittere deg, så vil de ta 2-3 dager fra pakken er ankommet oss, til pengene er tilbake på din konto. Om du returnerer en Klarna ordre, så vil beløpet trukket fra kreditten hos klarna, eller returnert om du alt har betalt.