Kundesenter


Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.

Retur og reklamasjon

 

Returadresse

Vertical Playground
Søndre Industrivegen 16
7340 Oppdal

Hvordan returnerer/reklamerer jeg på en vare?

Vi skjønner at ting ikke alltid passer eller svarer helt til forventningene. Heldigvis er det lov til å ombestemme seg. Det er raskt, enkelt og helt gratis å returnere en vare til oss. I forsendelsen du mottar ligger det vedlagt et returskjema som du må fylle ut dersom du ønsker å returnere en vare. Der finner du også en ferdigfrankert returlapp.

 

MERK! Dersom vi har montert ski med bindinger på oppdrag fra deg, ansees disse ikke lenger som i original stand. Bindingsmonteringen er individuelt tilpasset, og er en permanent endring av skienes tilstand som utføres på kundens vegne. Vi ber deg legge merke til at truser ikke kan byttes eller returneres på grunn av hygieniske årsaker. Dersom du vil benytte deg av angreretten, må varen være ubrukt og i original stand og i original emballasje, som må væra uskadet og ikke teipet. Bruk en eske eller en pose utenpå originalemballasjen.

 

Angreretten gjelder i 30 dager fra du har mottatt pakken.

 

Ved bytte, returnerer du varen som beskrevet over og vi betaler tilbake pengene til kontoen din så snart vi mottar varen. Bestill ny vare på vpg.no. Skriv “BYTTE” i kommentarfeltet på den nye ordren din og vi trekker ifra fraktkostnaden dersom du er under grensen for fri frakt. Vi justerer også prisen på produktet om den har gått opp siden du gjorde den opprinnelige bestillingen din.

 

For reklamasjoner og feilsending ta kontakt med kundeservice på hei@vpg.no før du sender inn returen.

 

Du kan laste ned returskjema her.


Hvilke rettigheter har jeg som kunde om jeg ønsker å returnere en vare?

I henhold til angrerettloven av 21.des. Nr.105 2000, har du rett til å heve kjøpet uten å oppgi noen grunn, innen 14 dager etter kjøpet. Dette forutsetter at selger har oppfylt sin opplysningsplikt iht angrerettloven, og varen og angrerettskjema er mottatt (dette blir automatisk generert og sendt ut på e-post). Dersom selgeren ikke oppfyller sin opplysningsplikt, eksempelvis unnlater å overlevere det obligatoriske angrefristskjemaet senest ved levering av varen, utvides fristen til tre måneder.

 

Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter selgeren å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre selger har misligholdt avtalen eller selger i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, om den bestilte varen ikke var tilgjengelig.

 

Dersom vi har montert ski med bindinger på oppdrag fra deg, ansees disse ikke lenger som i original stand. Bindingsmonteringen er individuelt tilpasset, og er en permanent endring av skienes tilstand utføres på kundens vegne.

 

Hvilke rettigheter har jeg som kunde om jeg mener produktet har feil eller mangler (reklamasjon)?

Hvis det oppdages en feil eller mangel, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere en to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren overtok tingen.

 

Hvis det oppdages en feil eller mangel, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere en to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren overtok tingen.

Dersom tingen, eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok risikoen for tingen (normalt ved leveringstidspunktet), skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.

 

Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen meldes inn under retur i kundesenteret på websiden vår.

 

Dersom det foreligger en mangel ved tingen, og forbrukeren har reklamert innen de nevnte fristene, kan forbrukeren gjøre gjeldende følgende krav:

  • Holde kjøpesummen tilbake.
  • Under visse forutsettinger velge mellom retting og omlevering.
  • Kreve heving dersom mangelen ikke er uvesentlig.
  • Kreve erstatning.

 

Dersom vår retting eller omlevering vil medfører at forbrukeren i mer enn en uke blir avskåret fra å bruke tingen, har forbrukeren under visse forutsetninger rett til å kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Som hovedregel har selgeren ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme vare.